Boekbespreking: Groeipijn

Schrijver: Ray Klaassens Beoordeling: ★★★ Belangrijkste boodschappen Kernpunt: stap uit je comfortzone en blijf leren en groeien, ondanks de groeipijnen die je gaat ervaren. De goeipijn is nodig om te leren. Uitgebreide inhoud De schrijver verteld hoe hij van Helmondse... Lees meer

Redenen om te kopen

Als je wilt verkopen moet je je goed kunnen verplaatsen in de situatie van de klant. De klant heeft redenen om een product of dienst te kopen. Als je die redenen snapt kun je die gebruiken om beter te verkopen.... Lees meer

Boekbespreking: de mentale schijf van vijf

Schrijfster: Esther van Fenema Beoordeling: ★★★ Belangrijkste boodschappen Kernpunt: de mentale schijf van 5 kun je gebruiken voor je dagelijkse psychologische gezondheid. Uitgebreide inhoud De schrijfster komt met het idee van de mentale schijf van 5 als de psychologische tegenhanger... Lees meer

Bezwaren van klanten

Klanten zullen diverse bezwaren hebben voordat ze jouw product of dienst willen kopen. Aan jou als verkoper om met deze bezwaren om te gaan. Bezwaren: Een goede manier om met bezwaren om te gaan is LEOR: luisteren, erkennen, onderzoeken, reageren. Lees meer

Zelfdeterminatie theorie

De zelfdeterminatie theorie, uitgedacht door de psychologen Ryan en Deci, gaat over motivatie van mensen. De theorie zegt dat je optimaal gemotiveerde mensen krijgt als ze kunnen beschikken over: Autonomie is het zelf mogen bepalen van hoe je je werk... Lees meer

Mensenkennis: de pleaser

De pleaser wil niks anders doen dan andere mensen een plezier doen. Ook al gaat dit ten koste van vanalles en nog wat. De pleaser wil namelijk helpen om zo complimenten te ontvangen en zelf belangrijk gevonden te worden. Of... Lees meer