Boekbespreking: maak een fan van uw klant

maak een fan van uw klant

Schrijver: Ken Blanchard

Beoordeling: ★★★★★

Belangrijkste boodschappen

Kernpunt: Maak een fan van uw klant. Dit leidt tot goede business, maar komt niet vanzelf.

Uitgebreide inhoud

De schrijver gaat vertelt zijn verhaal als een soort roman. De inhoud komt langzaam maar zeker naar voren in het verhaal.

3 punten om van uw klant een fan te maken:

  • Besluit wat je wilt
  • Ontdek wat de klant wil
  • Ontdek wat de klant wil en doe iets meer

Alles draait om klant centraal te stellen, binnen je eigen sterkte en portfolio, en dan iets meer te doen wat men niet verwacht. En dat alles consequent doen. Dat consequent een beetje meer doen maakt uw klant tot een fan.

Ook belangrijke observatie: welke klant is het meest tevreden?

  1. Klant met klacht/feedback
  2. Klant die niks zegt (stilte)
  3. Klant die zeg ‘het is prima’

Klant met klacht of feedback is gemotiveerd om het beter te maken en is een fan. Stilte is al een waarschuwingssignaal. ‘Het is prima’ is verschrikkelijk. Stel je maar een voor: je zit in een restaurant met slecht eten en slechte bediening, en je wilt nooit meer terug komen. Dan vraagt de ober hoe je het eten vond. Wat zeg je dan? ‘Het was prima’……

Plus en minpunten

Mooi verhalende uitleg. Duidelijke punten.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *